FAQ
  • STÄNGT - Tack för allt!

Är din storlek slut? Prova gärna att söka efter plagget i butik. Du hittar din närmsta butik HÄR

Priser inkl. moms

FAQ

PRODUKTER SOM ÄR INKÖPTA INNAN KONKURSEN

Leveranser

Fråga: Jag har lagt en beställning online men ännu inte fått mitt paket. Kommer den att levereras?

Svar: Tyvärr kommer du inte få din leverans. Har du redan betalat för varan via t.ex. Klarna ber vi dig vända dig direkt till Klarna. Anspråk på konkursboet för redan betalda varor görs på denna blankett.

Returer

Fråga: Jag har beställt en produkt online och vill ångra köpet i enlighet med lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (distansköpslagen), går det?

A: Nej, inga returer accepteras. Har du beställt varor online har du en teoretisk rätt att enligt distansköplagen att frånträda avtalet (ångerrätt) i två veckor, men till följd av konkursen kan några anspråk inte göras gällande mot vare sig konkursbolaget eller konkursboet, annat än som en fordran i konkursen. Om du anser dig ha ett ersättningsanspråk mot konkursbolaget fyll i denna blankett. Kom ihåg att behålla alla kvitton och annan dokumentation (orderbekräftelse, följesedlar etc) till stöd för ditt ersättningsanspråk.

Fråga: Jag har köpt en vara i butik och vill returnera, går det?

Svar: Nej, inga returer accepteras. Om du anser dig ha ett ersättningsanspråk mot konkursbolaget, fyll i denna blankett. Kom ihåg att behålla alla kvitton och annan dokumentation (orderbekräftelse, följesedlar etc) till stöd för ditt ersättningsanspråk.


Reklamationer

Fråga: Jag vill reklamera en vara jag har köpt, hur gör jag?

Svar: Flash (Lund Fashion AB) har inte längre möjlighet att ta emot reklamationer. Kunder som önskar reklamera en vara får istället anmäla ersättningsanspråk i konkursen på denna blankett. Kom ihåg att behålla alla kvitton och annan dokumentation (orderbekräftelse, följesedlar etc) till stöd för ditt ersättningsanspråk.

Har du betalat köpet med kreditkort så har du i många fall möjlighet att framställa ett ersättningsanspråk direkt mot utställaren av kreditkortet för återbetalning vid utebliven leverans eller fel i varan. Vänd dig i så fall direkt till utställaren av kreditkortet.

Öppet köp och byten

Fråga: Jag vill returnera min vara enligt villkor om öppet köp, går det?

Svar: Nej, till följd av konkursen gäller inga villkor om öppet köp. Du kan tyvärr därför inte returnera varan.

Fråga: Jag vill byta min vara till annan storlek/annan vara, går det?

Svar: Nej, till följd av konkursen kan någon bytesrätt oavsett anledning inte accepteras.

Presentkort och tillgodohavanden

Fråga: Jag har ett presentkort – kan jag använda det?

Svar: Till följd av konkursen kan presentkort inköpta innan konkursen inte användas som betalningsmedel. Andra tillgodohavanden kan inte heller användas som betalningsmedel. Ersättningsanspråk på grund av att presentkortet/tillgodohavandet inte kan nyttjas får anmälas till konkursförvaltningen på denna blankett.


Anmäla ersättningsanspråk i konkursen

Fråga: Jag vill framställa ett ersättningsanspråk i konkursen, hur gör jag?

A: Anmäl ditt ersättningsanspråk genom att fylla i bifogad blankett och skicka in det till konkursförvaltaren enligt anvisningar. Kom ihåg att behålla alla kvitton och annan dokumentation (orderbekräftelse, följesedlar etc) till stöd för ditt ersättningsanspråk.


Fråga: Vad händer med mitt ersättningsanspråk efter att jag har anmält det?

Svar: Alla krav som anmäls i konkursen kommer att sammanställas i en konkursbouppteckning som ges in till den tingsrätt som fattat beslut om att försätta bolaget i konkurs (Lunds tingsrätt). Krav från konsumenter är så kallade oprioriterade fordringar. Om utdelning blir aktuellt till oprioriterade fordringsägare, dvs konsumenter, kommer konkursförvaltningen begära att tingsrätten beslutar att inleda bevakningsförfarande.
Du blir i sådana fall direkt kontaktad av tingsrätten med mer information samt en uppmaning att bevaka din fordran i konkursen. Observera att det kan ta mellan 6-12 månader innan konkursförvaltningen kan lämna något besked huruvida det är aktuellt med utdelning till oprioriterade fordringsägare.

KONTAKT

Vill du komma i kontakt med konkursförvaltaren?

Vänligen skicka dina frågor och funderingar till: lundfashion@ackordscentralen.se.

Inga produkter matchar den valda filtreringen