Köpvillkor
  • Fri frakt över 500 kr
  • Alltid fri frakt till butik
  • Fri retur i våra butiker

Är din storlek slut? Prova gärna att söka efter plagget i butik. Du hittar din närmsta butik HÄR

Priser inkl. moms

Köpvillkor

Allmänna villkor

Dea Axelssons tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste du vara över 18 år. När du ska genomföra en beställning på www.deaaxelssons.se kommer du att bli ombedd att lämna vissa personuppgifter. Du bekräftar att de uppgifter som du fyller i är korrekta och fullständiga, och du ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. För närmare information om vår behandling av personuppgifter, se vår integritetspolicy.

Köp

Vid beställning av vara på www.deaaxelssons.se träffas avtal om köp först när kunden fått en orderbekräftelse till uppgiven mailadress. Leveransbekräftelse sker inom 24 timmar efter att beställning mottagits av Dea Axelssons. Efter fredagar, helgdagsafton och helgdag sker bekräftelsen senast 18:00 först kommande arbetsdag. Observera att lagda varor i shoppingbagen inte är reserverade. Det görs först vid genomfört köp. Har du gjort en beställning av misstag måste du kontakta oss omgående.

Priser

Moms på 25 % ingår i alla priser. Alla priser är angivna i svenska kronor. Priserna inkluderar ej andra avgifter såsom expeditions, frakt och fakturaavgifter.

Reservation

Dea Axelssons reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på vår webshop.

Frakt

En fraktkostnad på 39 kronor tillkommer vid val att hämta ut hos ombud. Gratis frakt till valfri Dea Axelssons butik. Dea Axelssons levererar enbart inom Sverige.

Betalning

Faktura

Du kan välja att handla mot faktura. Du får hem dina varor och kan i lugn och ro prova dem innan du betalar. Vid betalning med faktura tillkommer 29 kronor i avgift. Fakturan skickas till mailen som angivits vid köpet.

Fakturan skall betalas inom 14 dagar. Vid försenad betalning sänds det ut en påminnelse och ni debiteras lagstadgad påminnelseavgift på 60 kr och i förekommande fall inkassoavgift samt dröjsmålsränta enligt räntelagen.

Vill du inte betala din faktura på en gång kan du även välja delbetalning.

Har du frågor eller funderingar kring din fakturabetalning är du välkommen att kontakta vår samarbetspartner Klarna. Du kan nå dem på telefon 08 – 120 120 10 eller via denna länk https://klarna.com/sv/kundservice

Kortbetalning

Vi accepterar Visa, Mastercard och American Express. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till Klarna Checkout betalväxel. Pengarna dras från ditt konto vid beställningstillfället. Personuppgifterna skyddas och hanteras enligt bestämmelser i PUL.  Har du frågor gällande kortbetalning ringer du Klarnas kundtjänst på 08 - 120 120 10.

Leveranssätt

Leverans via Schenkers utlämningsställe. Om du vill veta var ditt paket finns kan du söka det på http://www.logistics.dbschenker.se. Ditt paket-ID finner du på din leveransbekräftelse du fått via mail. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat varan du beställt. Gör reklamation direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Dea Axelssons. Kontakta oss för information om reklamationen.

Leverans till valfri Dea Axelssons butik kan också väljas. Butiken ringer det uppgivna telefonnummret när paketet finns att hämta i vald Dea Axelssons butik.

Leveranstid

Normalt får du dina varor inom 2-5 dagar efter beställning. Avisering skickas ut via sms eller mail när paketet finns hos ombud. Om vi av olika anledningar inte kan hålla denna leveranstid, kontaktar vi dig. Du har rätt att häva köpet om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid.

Har du valt att hämta ditt paket i en utav våra Dea Axelssons butiker är leverenstiden 3-7 arbetsdagar.

Öppet Köp / Ångerrätt

Dea Axelssons tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning.

Retur i butik (inga avgifter tillkommer)

Beställd och oanvänd vara kan returneras i oförändrat skick inom 14 dagar efter att varan finns att hämta på utlämningsstället. För att slippa returfrakt rekommenderar vi att du returnerar varan i någon av våra butiker, din närmaste butik hittar du här. Du ska alltid ha med dig följesedeln (som du fick med leveransen) samt retursedeln till butiken när du returnerar varan. Ditt återköp kommer att bli registrerat i butiken, och din återbetalning kommer att bli behandlad från Dea Axelssons Servicekontor. Har du betalt med faktura ändras den till rätt belopp och du får en ny på mail. Har du betalt med kort blir du återbetalad inom 2-3 bankdagar.

Rabatt använd på returnerad vara är förbrukad och flyttas ej över till annan vara.

Har du valt att hämta din weborder i en Dea Axelssons butik, kan du tyvärr inte returnera den via vår webshop.

Retur via webshop (tillkommer 39 kronor i returfrakt)

Beställd och oanvänd vara kan returneras i oförändrat skick inom 14 dagar, efter att varan finns att hämta på utlämningsstället. Använda originalemballaget då det finns en oanvänd tejpremsa på den för returer. I leveransen medföljde en retur/reklamationssedel. Denna ska fyllas i med: beställningsnummer, kundnummer, artikelnummer på de returnerade plaggen samt antal. Använd den förbetalda returadresssedeln och sätt den över adressetiketten på orginalemballaget. När du använder den bifogade retursedeln debiteras du en fraktkostnad på 39 kronor i avgift som regleras i efterhand. Har du några frågor gällande din retur kontakta Dea Axelssons kundtjänst deaaxelssons@lundfashion.se.

Senast 5 arbetsdagar efter att vi mottagit din retur får du en bekräftelse via mail. Vi arbetar så snabbt vi kan med att administrera din återbetalning. Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du tyvärr inte returnera den via vår webshop.

Dea Axelssons löser inte ut returnerade varor mot postförskott.

Har du betalt med kontokort i webshop kommer pengarna att sättas in på ditt konto 3-4 bankdagar från det att Dea Axelssons mottagit din retur. Återbetalning görs till det kort som användes vid köpet via Klarna Checkout. Dea Axelssons sparar aldrig dina kortuppgifter. All information skickas krypterad via säkrade servrar (SSL).

Har du betalt mot faktura erhåller du ett mail senast 5 arbetsdagar från det att Dea Axelssons mottagit din retur. Du kommer att få en ny faktura via mail som ersätter den ursprungliga.

Har du redan betalt den ursprungliga fakturan ber vi dig kontakta kundtjänst.

Har du delreturnerat din order erhåller du ett mail senast 5 arbetsdagar från det att Dea Axelssons mottagit din retur. Har du valt att betala med kort sätts retursumma in på ditt konto. Har du valt att betala mot faktura skall du inte betala din första faktura. Du får en ny faktura via mail som ersätter den ursprungliga fakturan.

Vid återbetalning av returer gör vi alltid avdrag med 39 kr för returfrakt.

Har du valt att hämta din weborder i en Dea Axelssons butik, kan du tyvärr inte returnera den via vår webshop.

Byte

Byte av färg eller storlek i samma modell kan endast göras i någon av Dea Axelssons butiker inom 14 dagar efter att varan aviserats och finns tillgänglig hos leveransombud. Följesedel som medföljer varan vid leverans medtages till butik. Varan skall återlämnas oanvänd, i oskadat skick och med etiketter kvar på varan. Närmaste butik finner du här.

Reklamationer

Vi vill att alla våra kunder skall bli 100% nöjda med sina köp. Skulle du få en defekt, fellevererad vara eller om det är något annat som avviker från din beställning, kontakta Dea Axelssons kundtjänst så snart felet upptäcks. Vid reklamation använd den bifogade retursedeln som kommer i paketet, skriv orsaken till reklamationen. Vi står självklart för returfrakten vid en av oss godkänd reklamation. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat varan ni beställt. Gör i så fall en reklamation direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Dea Axelssons. Skriv gärna anledningen till retur på paketet. Så snart din reklamation blivit administrerad får du en bekräftelse via mail. Vi arbetar så snabbt vi kan med att administrera din återbetalning, senast 5 dagar från mottagandet.

Självklart kan du också reklamera varan i någon av våra butiker, här kan du hitta din närmaste butik. Tänk på att du måste ha med dig följesedeln och retursedel (som du fick med i leveransen) till butiken när du reklamerar varan. 

Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du tyvärr inte reklamera den via vår webshop.

Outlösta paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket inom 14 dagar, debiteras en avgift på 120 kronor för hanteringskostnader. Det gäller expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret. Vi rekommenderar att du löser ut paketet och därefter returnerar det för att slippa debiteras därefter.

Cookies

Lund Fashion AB har placerat så kallade ”cookies” i våra digitala kanaler. Genom dessa cookies samlar vi in uppgifter om hur du använder den digitala kanalen. En "cookie" är en liten textfil som sparas på din dator. De cookies vi använder oss av är s.k. sessionscookies och performance cookies. Läs mer om cookies i vår cookiepolicy.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du stänga av detta i din webbläsare. Om du stängt av cookies kommer du inte att kunna handla via vår webshop, eftersom kundkorgen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

Personuppgifter

Lund Fashion AB värnar om en hög säkerhet för dina personuppgifter och vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter ifrån obehörig åtkomst, ändring, spridning eller förstörelse. All information som rör dina uppgifter (namn, adress, personnummer etc.) krypteras med SSL (Secure Socket Layer). SSL är idag standard för kryptering på nätet och används av banker och Internetbutiker.
Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår integritetspolicy.

Bolagsinformation

Lund Fashion AB är registrerat med huvudkontor i Lund
Org.nr. 556445-9849